مقدمه رمز ارز BNB

این مقاله توسط تیم زوم ارز تهیه شده است. در صورتی که قصد دارید اطلاعات تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین کسب کنید، لطفاً به پایگاه خبری، آموزشی زوم ارز سر بزنید. ارز دیجیتال به هر ارز، پول یا دارایی گفته می‌شود که در سیستم‌های دیجیتالی به ویژه از طریق اینترنت، مدیریت و نگهداری یا مبادله می‌شوند. ارزهای دیجیتال شامل کریپتوکارنسی، ارز مجازی و ارز دیجیتال بانک مرکزی است. رمز ارز BNB یکی از این ارزهای دیجیتال است که شما می‌توانید تحلیل bnb را به صورت هفتگی مطالعه نمایید، در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

ارز دیجیتال BNB چیست؟

بایننس کوین ارز دیجیتالی است که در صرافی بایننس صادر شده است و با نماد BNB در بازار بورس معامله می‌شود. از سه ماه دوم سال ۲۰۲۲، صرافی بایننس با ۷٫۶ میلیارد دلار حجم معامله، به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان معرفی گردید. می‌توانید ارز دیجیتال BNB را با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و… مبادله کنید. بایننس کوین در جولای ۲۰۱۷ صادر شد و ابتدا روی بلاک چین اتریوم با توکن ERC-20 به کار افتاد تا اینکه خود بایننس به ارز اصلی بلاکچین تبدیل شد که به آن بلاک بایننس می‌گویند.

صنعت ارز دیجیتال (کرپیتوکارنسی) و بلاکچین شامل پروژه‌ها و دارایی‌های بسیاری است که اهداف مختلفی دارد. دیدن پروژه‌های متفاوت که رفع نیازهای مشابه را هدف می‌گیرند عجیب نیست. به عنوان مثال، صرافی‌های کریپتو بسیاری وجود دارند که ارزهای دیجیتال را مبادله می‌کنند. اگرچه، هر صرافی می‌تواند ساختار و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد اما هدف همه آن‌ها این است که مکانی برای مبادله رمز ارز در ابعاد وسیع‌تر برای معامله گران ایجاد کنند. بعضی اوقات، صرافی‌های دیجیتال ممکن است رمز ارز مخصوص خودشان را ارائه دهند تا با اهدافی مانند تخفیف در کارمزد، مشتریان را تشویق به خرید کنند.

صرافی بایننس کوین یکی از این صرافی‌ها است که رمز ارز دیجیتال خاص خودش را ارائه می‌دهد و با ارائه تخفیف بر روی کارمزد تراکنش‌ها خریداران و فروشندگان را تشویق به استفاده از این صرافی می‌کند. رمز ارز خاص این صرافی بایننس کوین (BNB) است. از زمانی که این صرافی رمز ارز خودش را راه‌اندازی کرده است، BNB در عرصه ارزهای دیجیتال شروع به پیشرفت کرد. زیرا بایننس بیشتر از یک رمز ارز مبادلاتی دیجیتال است.

عملکرد رمز ارز BNB

رمز ارز BNB مشابه دیگر رمز ارزهای دیجیتال موجود در بازار است؛ زیرا هنگامی که مردم در معاملات خود از آن استفاده می‌کنند ارزش آن در بازار بالا و پایین می‌شود. مردم می‌توانند BNB را در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کرده و برای پرداخت پول به طور مستقیم از این سکه استفاده کنند یا آن را برای دیگران ارسال نمایند.

شاید برایتان سؤال باشد که چطور باید بایننس کوین را خریداری کرد؟ افراد می‌توانند از راه‌های متفاوتی مانند صرافی خود بایننس، این رمز ارز را خریداری کنند. با این حال، بهتر است مثل همیشه قبل انجام هر کاری درباره آن تحقیق کنید. در سطح فنی‌تر، لایه ۱- بلاکچین با بایننس ادغام شده است تا بایننس چین را تشکیل دهد. بایننس چین از BNB beacon چین و BNB Smart چین تشکیل شده است. سازنده بایننس چین، روی مدیریت آن تمرکز دارد که به دارندگان آن اجازه می‌دهد در خرید سهام و رای دادن مشارکت کنند.

اهداف و ویژگی‌های رمز ارز BNB

استفاده از بایننس کوین باعث رشد آن شده است. این رمز ارز در ابتدا به عنوان سرمایه گذاری در صرافی بایننس استفاده می‌ش، د اما پس از منتشر شدن آن در سال ۲۰۱۷ به سرعت به عنوان یک ارز دیجیتال توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد. بایننس از یک پلتفرم معاملاتی، زیر نظر برند بایننس به یک اکوسیستم معاملاتی تبدیل شده است.

درست مانند سایر ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت، بایننس کوین نیز چندین هدف دارد که فراتر از صرافی بایننس است:

  • معامله: بایننس کوین را می‌توان با سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های دیجیتال، با توجه به محدودیت‌هایی که آن صرافی تعیین می‌کند، معامله کرد.
  • کارمزد تراکنش در صرافی بایننس: می‌توانید از رمز ارز BNB استفاده کنید تا کارمزد تراکنش‌های خود را بپردازید. با این کار می‌توانید از صرافی‌های بایننس نیز تخفیف بگیرید.
  • پرداخت با کارت اعتباری: می‌توانید از BNB برای پرداخت صورتحساب‌های کارت اعتباری کریپتو خود از طریق Crypto.com استفاده کنید.
  • فرایند پرداخت: تاجران می‌توانند از BNB به عنوان پول برای مشتریان استفاده کنند که منجر به انعطاف‌پذیری در نحوه پرداخت آن‌ها می‌شود.
  • رزرو مقدمات سفر: می‌توانید برای رزرو هتل یا خرید بلیت هواپیما از BNB استفاده کنید.
  • عرصه سرگرمی: در عرصه سرگرمی، از خرید گیفت کارت تا خرید بلیت لاتاری، می‌توان از BNB استفاده کرد.
  • سرمایه‌گذاری: پلتفرم‌های زیادی هستند که به شما امکان سرمایه‌گذاری با BNB را می‌دهند.
  • وام و انتقال: می‌توان از BNB به عنوان وثیقه برای وام در پلتفرم‌های مختلف استفاده کرد.

همچنین اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند برای انتقال پول به دوست یا آشنا و پرداخت قبوض از بایننس کوین استفاده کنید.

ویژگی‌های رمز ارز BNB

در این بخش به طور دقیق با ویژگی‌های این رمز ارز آشنا می‌شویم.

  1. کارمزد پایین تراکنش

هزینه‌ها در اسمارت بایننس چین حدود ۲۰ برابر ارزان‌تر از اتریوم است. افزایش کارمزد اتریوم منجر به اختلاف نظر و هزینه‌های جدی برای کاربران مالی غیرمتمرکز بازار شده است. در صورتی که، کارمزدهای BNB هزینه‌های سرسام‌آور اضافی را برای سرمایه‌گذاران کاهش می‌دهد.

  1. عملکرد سریع

اسمارت بایننس چین از مکانیزم توافقی استفاده می‌کند که شبیه طرح‌های سهام اتریوم ۲٫۰ است. این به این معناست که نیازی به استخراج (ماینینگ) ندارد و تراکنش‌ها سریع‌تر از سایر ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

  1. کراس چین مالی غیرمتمرکز

هم بایننس چین هم اسمارت بایننس چین جدید، قابلیت‌هایی را برای کراس چین فراهم کرده‌اند. کاربران Trust Wallet می‌توانند بین BEP2 (ورژن BNB بایننس چین) و BEP20 (ورژن BNB اسمارت بایننس) جا به جا شوند، بدون اینکه مجبور باشند از کیف پول خود خارج شوند.

در بخش اسمارت بایننس چین رمز ارز BNB، بسیاری از پروتکل‌های کراس چین در حال ساخت یا توسعه هستند که این امر باعث می‌شود جای سرمایه‌های اتریوم بین دیگر رمز ارزها خالی شود تا اسمارت بایننس چین جای آن را بگیرد.

پیش بینی قیمت برای آینده

بیشتر ارزهای دیجیتال ناپایدار شناخته می‌شوند. بنابراین، مردم از معامله با آن‌ها می‌ترسند. بازار کریپتو به طور دائمی توجه سرمایه‌گذاران فردی، سرمایه‌گذاران نهادی و معامله گران را جذب کرده است. اعتباری که ارزهای دیجیتال به آن نیاز دارند، باید از انتظارات پرحاشیه ارزهای بی‌پشتوانه به دست بیاید که نتوانستند در مقابل آزمایش‌های زمان‌دار دوام بیاورند. در مقابل، ارزهای دیجیتال با نمایش سودهای میان مدت و بلند مدت شگفت‌انگیز، حرکت قیمت فوق‌العاده‌ای را ارائه داده‌اند. بیایید با هم جزئیات فعال بایننس کوین را آنالیز کنیم تا بتوانیم قیمت آینده آن را پیش‌بینی کنیم.

نام کوین بایننس
نماد کوین BNB
رتبه ۴
امتیاز امنیت ۱۰۰/۴۹
قیمت به دلار آمریکا $۳۰۴٫۰۱
تغییر قیمت در ۲۴ ساعت گذشته +۱٫۶۲%
تغییر قیمت در ۷ روز گذشته +۸٫۷۸%
ارزش بازار $۴۹,۲۳۰,۴۲۰,۵۴۹
عرضه ۱۵۷,۸۹۲,۱۵۲ BNB
حجم معامله $۸۴۱,۰۶۱,۷۱۰
بالاترین قیمت $۶۹۰٫۹۳
پایین‌ترین قیمت $۰٫۰۹۶۱۱
نرخ بازگشت سرمایه +۲۷۱۳۴۴٫۱۶%

قیمت بایننس کوین در حال حاضر ۳۰۴٫۰۱ دلار است و در رتبه چهارم نسبت به همه ارزهای دیجیتال قرار دارد. مقدار عرضه آن در بازار ۱۵۷,۸۹۱,۹۹۰ BNB است. که ارزش کل آن در بازار ۴۷,۸۸۱,۶۷۰,۱۱۸ دلار است. قیمت BNB در ۲۴ ساعت گذشته ۱٫۶۲ درصد افزایش داشته است و در ۷ روز گذشته نیز ۸٫۷۸ درصد افزایش پیدا کرده است. این افزایش قیمت، سرمایه‌گذارانی که از این رمز ارز استفاده می‌کنند را از سودی که قرار است دریافت کنند هیجان‌زده کرده است. اگر قصد خرید رمز ارز BNB را دارید بهتر است صبر کنید تا قیمت آن کمتر شود.

معرفی صرافی‌ها و کیف پول ارز دیجیتال BNB

به عنوان رمز ارز اختصاصی صرافی بایننس، ساده‌ترین راه برای خرید بایننس کوین استفاده از صرافی بایننس است. صرافی اصلی بایننس، از جفت ارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کند همچنین بهترین نرخ معامله را برای بایننس کوین ارائه می‌دهد. اگر به دنبال صرافی جایگزین برای معامله BNB هستید، FTX گزینه مناسبی است. صرافی‌های دیگری نیز وجود دارند که BNB را معامله می‌کنند مانند OKX، Deepcoin، Bybit و BTCEX. باید به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال کار پرخطری است و همیشه باید گوش به زنگ باشید.

کیف پول ارز دیجیتال کلیدهای شخصی شما (رمز عبوری که به شما امکان دسترسی به ارز دیجیتال را می‌دهد) ایمن و در دسترس نگه می‌دارد و به شما اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، بیت کوین و… را به راحتی ارسال یا دریافت کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال شکل‌های مختلفی دارند؛ از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Ledger (کیف پولی USB مانند است) گرفته تا اپلیکیشن‌های موبایلی مانند کیف پول Coinbase که استفاده از ارزهای دیجیتال را مثل خرید با کارت اعتباری آسان می‌کند.

برای استفاده از رمز ارز BNB و نگهداری آن به یک کیف پول نیاز دارید. در نتیجه ابتدا باید بدانید از کدام کیف پول‌ها می‌توانید استفاده کنید. مانند صرافی بایننس، این رمز ارز یک کیف پول اختصاصی نیز دارد که می‌توانید به راحتی از آن بهره‌مند شوید. کیف پول بایننس، یک کیف پول مرورگر افزونه است که توسط خود بایننس ساخته شده است. به کاربران اجازه می‌دهد وجهی را در BNB Beacon چین، اسمارت بایننس چین و اتریوم ارسال یا دریافت کنند. علاوه بر این، از انتقال‌های کراس چین بین هر دو بلاکچین‌های BNB پشتیبانی می‌کند. علاوه بر کیف پول بایننس می‌توانید از Trust Wallet نیز استفاده کنید که به عنوان بهترین اپلیکیشن برای اندروید و IOS شناخته می‌شود.

اگر قصد خرید bnb را دارید، حتما مقاله آموزش خرید BNB را مطالعه نمایید.

حرف آخر در مورد رمز ارز BNB

در این مقاله در مورد رمز ارز BNB و ویژگی‌های آن صحبت کردیم و فهمیدیم در چه صرافی‌هایی می‌توانیم آن را معامله کنیم و در چه کیف پول‌های ارز دیجیتالی می‌توانیم آن را نگهداری کرده و مبادله کنیم. علاوه بر تمام چیزهایی که در این مقاله یاد گرفتیم، باید به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری با رمز ارز بسیار ریسک‌پذیر است و با کوچک‌ترین نوسان بازار ممکن است محتمل سود یا ضرر شوید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قبل از سرمایه‌گذاری با هر رمز ارزی که می‌خواهید، درباره آن تحقیق کرده و تمام نکاتی را که در این مقاله گفتیم یاد بگیرید سپس اقدام به خرید کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: زوم ارز

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر