فواید تخمه هندوانه

خواص تخمه های هندوانه و فواید فوق العاده آن برای سلامت و زیبایی

null

۵٫ درمان دیابت از خواص تخمه هندوانه:
بر اساس یک مطالعه ایرانی، تخمه های هندوانه تاثیر مثبتی بر انباشت گلیکوژن دارند که می تواند به درمان دیابت کمک کند. عصاره های تخمه هندوانه به عنوان ضد دیابتی به حساب می آیند، آنها در کاهش سطح گلوکز پلاسما توانایی دارند.
۶٫تخمه هندوانه برای تقویت مو و درمان ریزش آن :
به غیر از تقویت مو، منیزیم نقش مهمی در جلوگیری از شکستگی مو دارد و در نتیجه باعث افزایش رشد مو می شود. سطح پایین منیزیم، می تواند ریزش مو را تسریع کند. مهم است که توجه داشته باشیم که موهای شما هر هفت سال تغییر می کند – و مصرف منیزیم کافی یکی از راه های حفظ آرایش موهای شماست. همانطور که در یک مطالعه کره ای، روی مانع از ریزش موی می شود و حتی بهبود فولیکول های مو را تسریع می کند.
تخمه هندوانه مزایای متعددی را در مورد سلامت پوست شما به ارمغان می آورد.

۷٫ بهبود سلامت گوارش از خواص تخمه هندوانه:
منیزیم تخمه های هندوانه آنزیم هایی را فعال می کند که به بدن کمک می کند که مواد مغذی را جذب کند. این کار بدن را قادر می سازد که غذا را تجزیه کرده و بهتر آن را هضم کند و همچنین به تولید و انتقال انرژی در طول هضم کمک می کند. و کمبود منیزیم می تواند منجر به هضم ضعیف شود.
۸٫تخمه هندوانه برای پاک کردن پوست و بهبود سلامت پوست:
منیزیم موجود در تخمه ها می تواند به بهبود ظاهر کلی پوست شما کمک کند. آکنه را کاهش می دهد و سایر مسائل پوست را درمان می کند. این مواد معدنی سطح کورتیزول را کاهش می دهند، فرآیندهای سلولی را بهبود می بخشند و هورمون ها را متعادل می کنند.

۹٫ کاهش پیری از خواص تخمه هندوانه:
همانطور که در مطالعات انجام شده، منیزیم ممکن است سرعت رشد پیری را کاهش دهد و روی نقش سنتز پروتئین، تقسیم سلولی و تعمیر سلولی را ایفا می کند؛ به همین دلیل است که می تواند باعث کند شدن پیری شود.

منبع:فواید تخمه هندوانه

فواید تخمه هندوانه

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر