فواید بادکش درمانی

بادکش درمانی قدمتی ۳۰۰۰ ساله داشته که توسط فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. درمانگر‌ها، از بادکش درمانی برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های اسکلتی عضلانی، پوست، گوارش و بیماری‌های روحی مانند استرس، افسردگی و اضطراب استفاده می‌کنند. همچنین، از بادکش درمانی می‌توان برای درمان بیماری‌های جسمی ناشی از استرس و اضطراب نیز استفاده کرد.
جالب‌ترین ویژگی بادکش درمانی این است که می‌توانید آن را در کنار دیگر روش‌های درمانی و برای افزایش نتیجه بهتر مورد استفاده قرار دهید. اگر چه هنوز دانش پزشکی به نحوه عملکرد این روش پی نبرده است، اما میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان پس از استفاده از بادکش درمانی، به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده‌اند. این روش بی خطر بوده و اگر توسط افراد ماهر انجام شود، به ندرت عوارض جانبی از خود نشان خواهد داد. در ادامه با فواید بادکش درمانی برای درمان برخی از بیماری‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

null

استفاده از بادکش درمانی برای هضم و گوارش بهتر
یکی دیگر از فواید بادکش درمانی کمک به سیستم گوارش است. اعمال این روش بر روی شکم، باعث رهایی فشار و سفتی عضلات می‌شود. زمانی که فشار بافت‌ها از بین برود، عملکرد سیستم گوارشی نیز بهتر خواهد شد. با استفاده از بادکش درمانی می‌توان بیماری‌هایی مانند درد مزمن معده، اسهال، یبوست، احتباس آب، سندرم تحریک پذیر روده (IBS)، کاهش اشتها، نفخ شکم و دیگر بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش را درمان کرد.

استفاده از بادکش درمانی برای تسکین مشکلات تنفسی
با استفاده از بادکش درمانی می‌توان مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، احتقان، سرفه، تجمع خلط و سل ریوی را درمان کرد. مکش سینه باعث افزایش جریان خون و تخلیه مایع لنفاوی می‌شود. به همین علت این روش می‌تواند به تسکین آسم، آلرژی فصلی و عفونت‌های سینه نیز کمک کند.

استفاده از بادکش درمانی برای دفع مسمومیت
تجمع سموم در بدن باعث بروز انوع بیماری‌ها می‌شود. با استفاده از بادکش درمانی، سموم، سلول‌های مرده و دیگر مواد زائد به سمت دستگاه لنفاوی رفته و در نتیجه، بدن آن‌ها را به طور طبیعی از بین خواهد برد. به یاد داشته باشید که پس از بادکش درمانی، مایعات زیاد بنوشید.
در پایان باید خاطر نشان کرد که این روش برای تمام افراد توصیه نمی‌شود. افراد زیر نباید از بادکش درمانی استفاده کنند:
کودکان
افراد مسن
زنان باردار
زنان قاعده

منبع:فواید بادکش درمانی چیست؟

فواید بادکش درمانی چیست؟

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر